Pryč jsou doby, kdy v zařízení byl volený výbor obyvatel z řad klientů a tento výbor byl „hlasem“ i ostatních klientů našeho zařízení.
Před mnoha lety jsme zavedli pravidelné setkávání všech klientů, kteří mají zájem se tohoto zúčastnit, v jídelně, kde je účastno i celé vedení napříč různými odděleními. Senioři při kávě a domácím zákusku mohou vždy vyslechnout od vedení všechny aktuální novinky, které se týkají např. nákupu nových pomůcek, oprav v zařízení, změn v personálním složení, financí aj. Dále se dozví, co je čeká za volnočasové aktivity v dalším období, slovo dostane vždy i vedoucí prádelny, stravovacího oddělení, vedoucí zdravotního úseku, přímé péče a sociální pracovnice. Samozřejmě je poté dostatek prostoru pro náměty, připomínky či stížnosti klientů samotných. Vítána je i účast rodinných příslušníků našich seniorů. Tradičně nejvíce času zabere diskuze týkající se stravování. I zde totiž platí pravidlo, že každému chutná něco jiného a zde, při 101 klientech, je 101 různých názorů a chutí. Naše setkání většinou trvá hodinu a senioři z něho odchází dobře naladěni, jsou rádi, že mohli vyslechnout informace o aktuálním dění a mohli vyjádřit svůj názor. Z každého setkání se píše zápis, který je volně k dispozici na každém patře na nástěnkách nebo je možné jej přinést i do pokoje k jednotlivým seniorům, kteří se z různých důvodů nemohli setkání osobně zúčastnit.
Bc. Dita Hornová, DiS., vedoucí oddělení sociálně-terapeutického – Domov pro seniory a Domov se zvláštním režimem (Kamenická ul.)